dinsdag 27 december 2011

Another busy day

Woensdag 21 december

Vandaag heb ik een afspraak in de regio Utrecht. Daarom kan ik vanaf huis vertrekken en geeft mij dat de mogelijkheid iets langer thuis te zijn. Terwijl ik daarna naar huis terug rijdt belt een vriendin dat ze voor ons heeft gekookt dus ik rijd vanuit mn afspraak door naar haar en krijg pasta, saus, spiezen en brocolli mee. Lief blijkt op dat moment in het naastgelegen winkelcentrum te wandelen dus ik neem haar mee en samen rijden we door naar de grote dierenwinkel. Lief is vandeweek aangesproken door de stadswachten omdat ze Rasco wel en Nik niet had aangelijnd. Het is niet te doen voor haar om met beide honden tegelijk aangelijnd te lopen. Omdat Nik netjes meeloopt kan zij zonder riem mee. Maar de stadswachten denken daar toch anders over. Er is een nieuw hondenbeleid en ze zijn er behoorlijk streng op. In de dierenwinkel kopen we een soort y-koppelstuk dat de twee halsbanden aan een riem koppelt. Dus nu kunnen ze samen aan een riem met lief mee. Verder gaan we naar de afdeling "reptielen en amfibien" en bezoeken daar de diverse spring- en vliegbeestjes die als levend voedsel aan ze gevoerd worden. We hopen de grote springgevallen hier te herkennen aangezien we er nog steeds niet achter zijn wat er nu precies voor beesten door ons huis hoppen. Ik vind het een soort gemuteerde, over water lopende spin-sprinkhaan, maar waarschijnlijk is het een soort krekel ofzo. Maar onze beesten hebben geen vleugels, maken ook geen herrie en hebben geen rechthoekig lijf.. Als ik de verschillende sites erop nalees dan is het volgens mij ook geen huiskrekel.. Dus wij hadden het idee dat ze dat dan bij de dierenwinkel wel zouden weten.. Helaas hadden we onze "Japie" niet meegebracht.. Maar op de huiskrekels die ze daar hadden leken ze niet.. Dus volgende keer met Japie naar de winkel.. Als we 's nachts het licht aandoen in de keuken zitter er soms wel 5, dus het wordt tijd voor actie..

Als we thuiskomen maken we een samengestelde maaltijd van de pasta en groente van Ran en wat eigen dingetjes en vliegen na het eten naar het theater voor een repetitie van Pedal Point voor de Top2000 die we de 29e gaan opvoeren. Vandaag repeteren we op het podium, dus altijd weer even wennen maar ook erg gaaf is. Na afloop maken we het deze keer niet te laat en drinken thuis nog een drankje met Bar.

In bed merkt lief dat haar hoofd weer behoorlijk maalt en het lastig is in slaap te komen.Ik probeer haar te troosten terwijl het haar allemaal teveel wordt. We kijken een aflevering Goeie Tijden en doen dan het licht uit. Het wordt weer een onrustige nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten