vrijdag 30 december 2011

Eerste kerstdag

Zondag 25 december 

Uiteraard hebben we weer erg weinig geslapen.. Het wil gewoon steeds niet lukken om in slaap te komen. Als we een goeie nacht hebben slapen we 6 uurtjes.. Dus echt fit gaan we de kerstdagen niet in..

Vandaag is het eerste kerstdag en staat er een etentje bij lief's ome Jan in Brabant op de planning. Iedereen neemt een gang van het diner voor zijn rekening en wij doen het toetje. De ochtend thuis verloopt niet zo soepel als we gehoopt hadden. We zijn allebei niet echt fit dus de voorbereidingen die we thuis nog zouden treffen voor het nagerecht stellen we uit tot bij ome Jan thuis.

Omdat we vinden dat bij kerst ook kerstkadootjes horen en omdat iedereen ons zo steunt, hebben we voor iedereen een kadootje meegebracht. 

Als we bij ome Jan aankomen horen we dat hij met hoge koorts op bed ligt. Helaas zullen we hem de rest van de avond ook niet zien..

Als we op de bank neerploffen merk ik hoe moe ik ben. Ik vind het stiekem wel fijn om toch straks naar huis te gaan en na kort overleg besluiten we dat ook te doen. Ik drink de rest van de avond verder niet meer zodat we met de auto nog terug kunnen. 

We geven iedereen ons kado. Een amuse-set voor de ene broer en z'n vriendin, een leuk bordspel voor de anderen. Moeders krijgt wat lekkers voor onder de douche en in bad en vaders een lekker drankje en een rekje kookolie. Ook voor de gastheer- en vrouw hebben we een lekker drankje mee. Verder krijgen de pa en ma van lief net als mijn ouders kaartjes voor het top2000 meezingfeest wat we de 29ste opvoeren met de musicalgroep in het theater.

En dan beginnen we aan een heerlijk diner. Iedereen heeft z'n best gedaan en de lekkerste gerechten komen voorbij. Een gevulde appel, hertenbiefstuk, een visschotel, van alles. Wij sloten uiteindelijk af met een soufflé, ijs, een spoom en een baraquito, m'n Spaanse koffie specialiteit :-)

Het was een gezellige maar ook flink vermoeiende dag. Lief heeft uiteindelijk toch 1,5 uur met mij in de keuken gestaan en met de dagen van boodschappen doen en de drukte en daarbij het korte slapen was het even genoeg.

Als we thuiskomen help ik lief uit haar kleren. Als ik haar aankijk zie ik de pijn en vermoeidheid in haar ogen. Te lang en te veel gedaan de afgelopen dagen. Ze huilt.. Na twee paracetamols duikt ze onder de dekens. Ik leg een kussen onder haar arm. Ze heeft veel pijn in haar borst en ook haar arm blijf vervelend. En ze is moe..

We zijn tot de ontdekking gekomen dat als we het licht uitdoen en ik vrij snel in slaap val, zij nog uren wakkerligt, terwijl als ik nog even wat ga typen zij naast mij al snel indut. Dus dat doe ik nu.. Ik ben moe maar wil ook wel effies wat typen en kan zo mooi haar in de gate houden. Na een paar minuutjes hoor ik haar ademhaling regelmatiger worden en zakt ze in een diepe slaap. Het is inmiddels 03:15 uur en ik ga er ook een einde aan breien. Morgen maar eens fijn uitslapen. Blij dat we naar huis zijn gegaan, kunnen we lekker lang blijven liggen en wandelen we morgen aan het einde van de middag naar m'n ouders met de hondjes.. Ideaal.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten