zaterdag 24 maart 2012

Samen dansen

Donderdag 12 januari

Vandaag ga ik naar een themadag voor m'n werk. Een soort congres met workshops over heftige situaties in ons werk vullen mijn dag.
Na drie van de vier workshoprondes gedaan te hebben, vertrek ik richting uitgang. Daar loop ik een bekende van mijn regio tegen het lijf. Een man van onze beleidsafdeling met een dochter van mijn leeftijd. 
Hij vertelt hoe zij een half jaar voor het einde van de opleiding is gestopt en nu iets totaal anders doet wat haar heel gelukkig maakt. Hij ziet aan mij dat ik nu niet happy ben in m'n werk en ik vertel over een mogelijke switch en over hoe het thuis gaat. We hebben een mooi gesprek. Als ik daarna m'n jas pak en nogmaals langs hem loop krijg ik een boeketje bloemen mee voor thuis. Superlief en goed om weer eens aan het denken gezet te worden. Zo zie je maar weer dat je op een onverwacht moment en met iemand waar je het niet van verwacht toch inene een diepgaand gesprek kan hebben waar je iets mee kunt. In gedachte nog bij het gesprek rijd ik terug naar huis.

Vanavond is de proefles stijldansen bij de dansschool. Na een praatje mogen we zelf aan de slag. Vanaf het moment dat de muziek start en we samen de eerste passen zetten komt er een enorme glimlach op het gezicht van lief. Ze geniet en samen hebben we lol. Superleuk! Na afloop bespreken we met de leraar onze situatie. We weten gewoon niet hoe de komende tijd eruit zal gaan zien en vinden het lastig om te starten met een cursus. De leraar vertelt dat we gewoon mogen beginnen en dat, wanneer het niet lukt, we altijd weer mogen stoppen of lessen in kunnen halen. We hoeven daarom ook nu nog niet te betalen maar betalen pas na afloop alleen die lessen die we geweest zijn. Superfijn dat hij zo met ons meedacht. Tijdens het gesprek bleek hij ook een drummer te zijn en veel te hebben gejamd op dezelfde plekken als waar ik speelde. Ook kenden hij een paar voor mij bekenden. En de dansschool en leraar die lief vroeger had kende hij ook, dus heel leuk.

Tevreden gaan we naar huis, een leuke avond was het!
Toch knaagt er wat aan me, maar ik hou het voor me en geniet van de fijne flow van vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten